חשיבות מגרש רכבים לפירוק ופירוק מכונית

יום רביעי מצויין לכולם, לפני שאני מתחיל אני מאוד שמח שמחר מתחיל הסופש ואני כבר משתוקק לראות את הסרט ההוביט בקולנוע!

מגרש מכוניות לפירוק

 מכונית פירוקמגרש רכבים לפירוק , כשמו כן הוא – מגרש שבו נאספים רכבים שכבר אינם פעילים על הכביש, ומיועדים לפירוק לחלפים ולמטרות אחרות. מגרש רכבים לפירוק שייך בדרך כלל לסוחרי רכבים, שהם אנשים אשר רוכשים רכבים המיועדים לפירוק ודואגים לפרק אותם ולמכור את חלקיהם השונים למקומות המתאימים. מגרש רכבים לפירוק עובד לעיתים קרובות בשיתוף פעולה עם יבואניות רכב שונות ועם חברות של מכירה או השכרת רכבים, וכן עם חברות ביטוח רבות. כל החברות הללו נתקלות לעיתים ברכבים שאין בהן תועלת, ובעבודה משותפת עם מגרש מכוניות לפירוק הן עשויות להרוויח חלק משוויו של הרכב. כך, למשל, חברות ביטוח מקבלות בעלות על רכבים שהיו מבוטחים אצלן, ושנפגעו בתאונה עד למצב של "טוטאל לוס". חברת הביטוח אמנם משלמת לבעלי הרכב את שוויו, אולם היא מקבלת בעלות על הרכב ההרוס, וכאשר היא מוכרת אותו למגרש רכבים לפירוק היא מרוויחה חלק מהעלות שהיה עליה לשלם לבעלי הרכב. גם יבואניות רכב וחברות דומות רוכשות לעיתים רכבים שאין בהם שימוש מעשי, בעיקר במסגרת שירות "טרייד אין" שהן מעניקות ללקוחות – שירות שלמעשה מוזיל ללקוח עלות של רכב חדש, משום שבמקביל לרכישתו, החברה רוכשת מהלקוח את רכבו הישן. את הרכבים הישנים הללו, אם אין אפשרות למכור אותם, מוכרת החברה למגרש רכבים לפירוק.

כיצד מתבצע פירוק רכבים?

פירוק משאיותפירוק הרכבים מתבצע באופן שונה מעט לכל רכב, בהתאם למצבו הספציפי. באופן כללי, בוחנים תחילה את הרכב ובודקים אלו חלקים שבו עדיין תקינים. את החלקים הללו מפרקים, ומשתמשים בהם כחלקי חילוף לרכבים אחרים, או מוכרים אותם למוסכים. בשלב הבא מרוקנים מן הרכב גז, שמן, דלק וכדומה ומשתמשים גם בהם בהתאם לצורך. את שארית הרכב מועכים ומעבירים לגריטה – למעשה למחזור של הברזל. רכב הרוס לחלוטין נקרא בעגה המקצועית "רכב לברזל", משום שהייעוד היחיד שלו הוא מחזור הברזל שבו.

למה למכור רכב לפירוק?

גם אנשים פרטיים מוכרים רכבים למגרש מכוניות לפירוק. מדוע כדאי למכור רכב לפירוק? ישנם שני מקרים שבהם מומלץ למכור רכב לפירוק. המקרה הראשון, כאשר הרכב מקולקל במידה כזו שאין אפשרות לתקנו, ולמעשה אין אפשרות להשתמש בו כלל. המקרה השני, כאשר הרכב מתיישן במידה כזו, שהחזקתו כבר אינה משתלמת. רכבים ישנים נוטים לסבול מתקלות חוזרות ונשנות, המחייבות הוצאות חוזרות ונשנות למוסכים. בנוסף, לרכבים ישנים יש לערוך טסט לרכב בתדירות כפולה – פעמיים בשנה, מה שמביא לעלויות גבוהות נוספות. במצבים אלה אין עוד טעם להחזיק ברכב. באותה מידה, אין גם אפשרות למכור את הרכב, מפני שאף אדם לא ירכוש רכב שאין אפשרות לנהוג בו. האפשרות היחידה להרוויח משהו מן הרכב היא למכור אותו למגרש פירוק מכוניות. לרוב מקבלים על רכב כזה סכום שנע סביב 3000 ₪ – סכום עצום, למעשה, כאשר זוכרים כי מדובר בגרוטאה.