איזה מצבר מתאים לרכב שלי?

החלפת מצבר עד הבית מאור מצברים

התשובה לשאלה איזה מצבר מתאים לרכב שלי, מצריכה ידע מקצועי וניסיון. אך כדאי שכל מי שעומד לרכוש מצבר לרכב, ילמד את המושגים הבסיסיים וידע מהן הנקודות החשובות בבחירת מצבר

ללא ספק מצבר הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר ברכב והוא גם הכוח המניע, שבלעדיו הרכב לא יוכל לנסוע והמערכות החשמליות השונות המותקנות ברכב, לא יפעלו. לכן, יש חשיבות רבה לבחירה נכונה של מצבר לרכב. כיצד יכול אדם, שאין לו ידע מקצועי בתחום, לענות על השאלה: איזה מצבר מתאים לרכב שלי? בשביל זה ריכזנו את הנקודות החשובות.

נקודות חשובות בהתאמת מצבר לרכב

  • קיבולת המצבר – קיבולת המצבר נמדדת באמפר/שעה, והיא מושפעת מנפח ועצמת המנוע. כאשר הטווח עבור רכבים רגילים נע בין 45-90 ורכבים כבדים כמו משאיות, הטווח יכול להגיע גם עד 200 ויותר. כיצד תדעו איזו קיבולת הרכב שלכם צריך? דרך אחת היא להסתכל בהמלצות היצרן של הרכב, המופיעות בספר הרכב שברשותכם. דרך נוספת היא לפנות למוסך מורשה ולהתייעץ עמו. מומלץ לפנות למאור מצברים – איש מקצוע המומחה בכל סוגי המצברים לכל הרכבים אשר יכול לייעץ לכם בכל שאלה בנושא המצבר של הרכב שבבעלותכם. כיום יש עוד אפשרות והיא באמצעות האינטרנט. יש מספר אתרים אליהם תוכלו להיכנס, להקליד את סוג הרכב, הדגם והשנה, והאתר יציג לכם את המצבר המתאים.
  • ארץ ייצור – כיום אפשר לרכוש מצברים המיוצרים כאן בישראל, או מצברים המיובאים ממדינות שונות כמו סין, ארה"ב ומדינות שונות באירופה. מצברים ישראליים נחשבים לאיכותיים בהשוואה למצברים מסין, והם גם מותאמים לאקלים הישראלי ולכן מאריכים חיים בהשוואה למצברים המיוצרים בארצות קרות. ההתייחסות לארץ הייצור לא ספציפית עבור רכב מדגם כזה או אחר, אלא היא כללית לכל הרכבים.
  • מידות המצבר – בסופו של דבר המצבר צריך להיכנס לתוך המקום המיועד לו ברכב, לכן חשוב לבדוק אורך, רוחב וגובה של גוף המצבר ולראות אם הם מתאימים לרכב.

מה עוד חשוב לדעת לפני רכישת מצבר?

התשובה לשאלה איזה מצבר מתאים לרכב שלי, היא כמובן אינה אותה תשובה לכל סוגי הרכבים, ועל כך פירטנו כבר בסעיף הקודם. אך מלבד התאמת המצבר הנכון לרכב שברשותכם, חשוב לבדוק את נושא האחריות. באופן כללי, מצברים מחזיקים מעמד בין שנתיים לשלוש. טווח הזמן הזה הוא שרירותי, מכיוון שאורך החיים של מצבר תלוי בגורמים רבים, כמו תדירות הנסיעות, המרחקים, הזמן שעובר בין נסיעה לנסיעה, מספר המערכות החשמליות ברכב וצריכת החשמל שלהן וכן הלאה. עם זאת, כל מצבר איכותי חייב להגיע עם אחריות, וחשוב לוודא זאת במועד הקנייה. האחריות תהיה מטעם היצרן הרשמי של המצבר או היבואן, והיא תכלול גם את תאריך הייצור של המצבר, שזו נקודה נוספת שחשוב לשים אליה לב, כדי שלא ימכרו לכם מצבר ישן. החלפת מצבר עד הבית מאור מצברים

יש לכם עוד שאלות רבות ואתם לא בטוחים בסוג המצבר שבחרתם? כדאי לפנות לחשמלאי רכבים מוסמך או למוסך מורשה, ולבקש ייעוץ מקצועי לגבי התאמת מצבר לרכב שלכם.