איך לשמור על אורך חיים בריא

לעיתים כשאנחנו מחליטים לקחת את עצמנו בידיים ולהרזות, אנחנו מגיעים לתבונות על איכות החיים שלנו שמורכבת ממנוחה נכונה, שמירה על כושר, ובעיקר מתזונה. אנחנו מבינים שייתכן וטעינו בדרך, והגיע הזמן לקחת את עצמנו קצת ביידים.

אני אתחיל בסיפור אישי קטן. בחצי שנה האחרונה, כמעט כמו כל אדם בוגר שלישי בישראל, החלטתי שאני רוצה "לקחת את עצמי ביידים", ולהוביל את הגוף שלי לשינוי. בתור תושב בת-ים. הדבר הראשון שעשיתי היה לחפש חדר כושר בבת ים עם המחירים הנמוכים ביותר, ועם האווירה הטובה ביותר. ושכמובן קרוב לי לאזור המגורים שאני גר בו. אז אחרי ששבוע לקח לי לבדוק ולהשלים פערים על חדרי כושר. בחרתי בחדר כושר בבת-ים מרחק הליכה מהבית. אז הנה אחרי שנרשמתי לחדר כושר הרגשתי שעשיתי משהו בשביל שיפור איכות החיים שלי, ומכאן אין חזרות.

אבל לא זו האמת –

רובנו, לצערי הרב, מרגישים את אותה ההרגשה שאני הרגשתי, אנחנו מרגישים שאנחנו לא שומרים על תזונה נכונה, על כושר ועל בריאות, ואיכשהו כשהכפתור בחולצה נפתח בליל סעודת שבת. נופלת לנו המסקנה ואנחנו אומרים זהו! "בראשון דיאטה".
אז באמת ובתמים אנחנו נרשמים לחדר כושר הכי סבבה והכי נוח לנו באזור כמו שאני עשיתי, ומתחילים להתאמן שבוע אחר שבוע.
בשבוע הראשון אנחנו אוכלים רק סלטים. ודואגים לספר לכל החברים בעבודה שנרשמנו לחדר כושר חדש ושהתחלנו דיאטה טובה –  " כן אחי, אל תשאל מצאתי חדר כושר זול, אני משלם של 100 שקל לחודש." אנחנו מבסוטים בדיוק שבוע. ואחרי השבוע מהסלטים נשבר לנו, מתחילים קצת לנשנש. וה-5 דק' נסיעה למכון נראות לנו שעה.

אחרי שבועיים וחצי שהתמדנו. הלכנו למכון כושר, הרמנו 300 קילו, רצנו 20 קילומטר פעמיים בשבוע. ואכלנו כמובן סלטים ודגים. זהו נשבר לנו, העייפות הכניעה אותנו, ואנחנו כבר נמצא תירוץ לא ללכת לחדר כושר אט אט. וגם סיבה טובה לשבור את הדיאטה המוהללת.

אז למעשה, זה קושי שעומד כמעט בפני כולנו כאשר אנחנו עומדים בגבול הטוב של הרצון להרזות ולהראות טוב ובין מימוש הרצון שלנו.

שאני נרשמתי לחדר כושר בבת ים עיר מגוריי, החלטתי דווקא שאני לא רוצה להרזות, והאמינו לי הייתי צריך, החלטתי שאני רוצה לשפר את איכות החיים שלי, החלטתי שאני רוצה לשמור על אורח חיים בריא.
היכולת שלי כבר חצי שנה, לשמור על תזונה נכונה (שלא תטעו גם אני מועד מידי פעם), ועל כושר, היא למעשה מתחילה במילה "הבנה".

כשאתה מבין שספורט, בין אם זה חדר כושר, ובין אם זה שחיה, או כל פעילות אחרת. זה דרך חיים להשגת חיים יותר טובים. זה יהפוך לשגרה אצלך.
כשאתה תבין שתזונה, גם אם תמעד מידי פעם, ולא תשבר, ותקפיד על תזונה נכונה ואיכותית, זה בהחלט שיפור איכות החיים שלך, תזונה טובה תהפוך גם היא לשגרה אצלך.

לא תהיה לך את הציפייה לאחר שהתחלת את התהליך, לראות תוצאות כ"כ מהר. לא תרוץ כל שעתיים למראה, אתה תחליט בראש שלך, שאתה לא מחפש תוצאות קצרות טווח – כי הן לא איכותיות באמת. והשינוי יבוא לבד.

ממליץ בחום לעשות את השינוי קודם כל בראש, לפני שעוברים לשינוי בפה. למי שאין לא כל כך מוטיבציה להתאמין תמיד יכול להצתרף לקבוצות ושיעורים כמו אירובי וכאלה, יש בחדרי כושר מקצועיים מערכת שעות מסודרת וכמובן מאמני כושר אישיים שיכולים לעזור לכם להגיע לתוצאות מעולות אבל זה הכל תלוי בכם! וכמובן כמה הצוות שמלווה אתכם מקצועי מספיק!

סרטון כושר מוטיבציה של נועם שימלר , מאמן תותח שהגיע מהעיר בת ים שאני מכיר אישית ומאוד אוהב להתאמן איתו!